Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Верховний Суд Першої судової палати Касаційного цивільного суду у справі № 761/415/24 22.10.2025 року виснував позицію щодо обов’язку диспетчера оперативно-диспетчерської служби комунального некомерційного підприємства центр екстреної медичної допомоги та медицини по обслуговуванню виклику.
Суть справи. У грудні 2024 року особа звернулася до суду з позовом до комунального некомерційного підприємства центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф про визнання рішення протиправним, відшкодування майнової та моральної шкоди.
Позовна заява мотивована тим, що було здійснено виклик за номером «103» про надання екстреної медичної допомоги. Диспетчер прийому виклику оперативно-диспетчерської служби КНП не передала виклик, не скерувала бригаду екстреної медичної допомоги, а надала додатковий номер телефону, на який запропонувала зателефонувати, оскільки місце події не відноситься до територіального обслуговування відповідача.
Всупереч визначеним обов`язкам, диспетчер прийому виклику оперативно-диспетчерської служби надала додатковий номер телефону для здійснення позивачкою повторного виклику швидкої медичної допомоги за територіальним обслуговуванням.
В наслідок неправомірних дій диспетчера особа, які викликалась швидка медична допомога, померла.
Верховний суд виснував, що диспетчер зобов’язаний самостійно забезпечити переадресацію виклику іншій службі через систему «Централь 103» у разі, якщо це необхідно для своєчасного надання екстреної медичної допомоги. Не здійснення переадресації розцінено як протиправна бездіяльність і є підставою для відшкодування завданої моральної шкоди.

